Om du inte hämtar ut ditt paket från ombudet eller inte är tillgänglig för hemleverans, kommer det att returneras till oss. Här går vi igenom vad som händer och vilka kostnader som kan tillkomma.
Om du inte hämtar ut ditt paket:
- Service Point / Ombud:
- Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.
- Om du inte hämtar ut det inom denna tid, returneras det till oss.
- En avgift på 350 SEK debiteras för att täcka kostnader för transport och administration.
- Hemleverans / Företagspaket:
- Om du inte är hemma vid överenskommet leveranstillfälle, eller om Schenker inte kan nå dig, kan extra avgifter tillkomma.
- Dessa avgifter inkluderar kostnader för lagerhyra eller extraförsök till leverans.
- Om du nekar att ta emot ett paket, t.ex. på grund av en skada, måste du ändå ta emot det och be chauffören göra en notering om skadan.
- Hämta i butik:
- Om du har valt att hämta varan i butik ska den hämtas inom 10 dagar efter att du blivit aviserad.
- Efter 10 dagar återgår den reserverade artikeln till försäljning.
Avbeställning efter att paketet skickats:
Om du ångrar dig efter att paketet har skickats måste du först hämta ut paketet och sedan returnera det till oss enligt våra returvillkor. Om paketet går i retur utan att hämtas ut behandlas det som en outlöst försändelse och avgiften på 350 SEK debiteras.
Om du har fler frågor om ej uthämtade paket är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst för vidare hjälp.